torsdag 10 juli 2008

Stress, stress...

Jag vill inte påstå att jag springer in i väggen, men jag har i alla fall börjat slå armbågarna i dörrkarmen, och får väl passa mig så jag inte missar dörrhålet. Fast... Det sägs väl att så länge man är medveten om det så springer man inte in i väggen?!

Det är lite mycket på jobbet nu; ett stort projekt i samband med semestertider och brådska är en dålig kombination, och det börjar kännas.
Nåja, nog om det, det är drygt två veckor kvar till semestern, så det är bara att bita ihop och köra på fram tills dess.

På det privata, kostmässiga, planet då ? Jo, har ju sedan några veckor dragit ner kraftigt på kolhydrater i kosten (LCHF) och försökt pumpa upp fettet istället, och det har gått hyfsat tycker jag. För att vara en sockerjunkie med ett gravt apelsinjuice-beroende kan man inte begära mer!
På tre veckor har jag för egen maskin bara :
  • Druckit 2½ dl apelsinjuice (för en som med lätthet glorkade i sig en liter till frukost är det nästan värt nobelpriset!)
  • Ätit smörgås vid två tillfällen (juicen & en smörgås sammanföll, och den andra smörgåsen kompletterade den dagen när jag ätit pasta till lunch (*knorr* i magen på eftermiddagen då)
  • Druckit en kopp automat-choklad (till "knorr på eftermiddagen"-smörgåsen)
  • Ätit lite drygt en tredjedels "pizzabrödskiva" som medföljer kebabsalladen på det lokala snabbmatshaket (helt klart ett stress-symptom)

Bjuden på har jag även intagit
  • Pasta till lunch en gång
  • Tårta tre gånger (av nån anledning har tårtbjudningarna anfallit i flock på sistonde, de lugnar förhoppningsvis ner sig)
  • 1 godisbit (gelenapp)
  • Fikabröd (nåt slags wienerbrödsaktigt fast hälften så stort)

Inga kommentarer: