fredag 18 juli 2008

2008-07-18 - Huvudvärk

Det fortsätter att gå åt rätt håll! Bortsett från tillfälliga små avstannanden/uppgångar vid överdrivet kolhydratsätande så tuffar det på i fin takt nedåt. Jag hoppas verkligen att kursveckan inte ska ge något stort bakslag, jag får helt enkelt försöka hålla LCHF så gott det går...
Hade en ruskig huvudvärk när jag kom hem, så jag petade i mig två alvedon och sa till Herr Filur "att nu går jag och lägger mig en stund, väck mej om trekvart-en timme nånting". Vaknade hyfsat återställd, och började fixa med maten, brorsan skulle dyka upp under kvällen för att sova över hos oss. Pga huvudvärken och därtill hörande tabletter skippade jag vinet till maten och höll mig till vatten.

07:30 Frukost : Ett stekt ägg & ett halvt paket bacon

11:30 Lunch : Korvstroganoff, sallad & gurka

16:00 Mellanmål : 2 skivor "hamburgercheddar"

20:00 Middag : Tacos med guacamole och hemgjord vitlökssås. "Fuskade" och valde att passa in ett halvt tortillabröd i måltiden... Gott, dock - faktiskt - inte supernödvändigt, men onekligen ett praktiskt sätt att käka på.

Lite högt på kolhydratsgrammen blev det ju då, men fortfarande under 60 gram vilket i min värld är helt OK!

Inga kommentarer: