onsdag 23 juli 2008

2008-07-23 - Sött & Gott

Jobbar hemifrån idag (eller pja, lånade en plats på Herr Filurs kontor, mycket praktiskt att slippa åka till jobbet (1½ timma bort) men ändå kunna ha lite sällskap)

Var duktig och slängde på stekpannan när jag klivit ur duschen, och knäckte i ett varsitt ägg som fick steka klart på eftervärmen under tiden jag klädde mig. Var dock fortfarande hungrig efter ägget (eller rättare sagt ; blev hungrig EFTER att ha ätit ägget, innan var jag inte hungrig, kroppen är konstig ibland) så nu sitter jag och smuttar på en kopp automatchoklad för att överleva fram till lunchen (är ju ingen stor kaffedrickare), den är VÄLDANS söt och god, *smask*, så det är bara denna enda kopp som gäller...

08:15 Frukost : Ett stekt ägg

09:15 Mellanmål : Automatchoklad

11:30 Lunch : Fylld lunchkorv med blomkålsmos

18:00 Middag : Tre grillkorvar med gucka

21:30 Kvällsmål : 2 skivor gouda-ost

Gucka :
inspirerad av en baconröra på Airams matblogg så hamnade jag framför spisen och totade ihop detta :
  • 1 pkt bacon, finstrimlat
  • 4 champinjoner, finhackade
  • 1 dm purjolök, finhackad
  • 2 vitlöksklyftor, finhackade
frästes tillsammans i en stekpanna. Lades upp på ett hushållspapper för att svalna.
  • 100 gram majonäs
  • 150 gram creme fraiche
blandades ihop och smakades av med salt och vitpeppar.

Vände sedan ned den avsvalnade bacon-, svamp- & lökblandningen i klegget, och blandade sedan allt med finskuren isbergssallad till lagom konsistens.

Herr Filur blev mycket förtjust!

Inga kommentarer: