tisdag 22 juli 2008

2008-07-22 - Huvudvärk igen

Trist, huvudvärk idag igen, kom pockandes straxt före lunch, hade dessvärre inte mina potenta (receptbelagda) piller med mig, utan fick nöja mig med ett par alvedon som jag hittade, de förslår dock inte långt mot migränen, så efter ett möte på eftermiddagen packade jag ihop och for hemåt, via apoteket för att hämta ut mitt nya recept på piller. Tajming!
Tog för skojs skull ett blodsockerprov; 4.6mmol, så inte alarmerande lågt.

Tog ett piller (normalt ska jag börja med två, men eftersom jag redan börjat med alvedon så lade jag mig lite lågt på dosen) och bäddade ner mig i sängen och halvslumrade lite. Nu ett par timmar senare känns det bättre, inte bra, men bättre. Kan i alla fall vara uppe med solglasögon på... "Tja Tuffing" säger Herr Filur :o)

08:15 Frukost : 1 stekt ägg

11:30 Lunch : Köttfärssås med riven ost och färsk vitkål

18:30 Middag : Grillade nötfärsburgare med ost, gurka, tomat & hemgjord dressing.

Det fick faktiskt bli en dessert också ; "chokladmousse". 1 dl vispad grädde med en ruta 85%-ig choklad smält och nedblandad i grädden. Jo, petade även i 2 gram strösocker, nån måtta på striktheten får det faktiskt lov att vara.
Jag kan inte på några villkorsvis förstå de som kan överäta på mörk choklad, den är ju äcklig i sin grundform ; besk och totalt osöt, USCH! Inget jag äter som godis direkt (100-gramskakan som jag köpte för tre veckor sedan har fortfarande omkring 75 gram kvar, och då har jag haft hjälp med att äta av den. Det skulle ha varit en marabou mjölkchoklad det, den hade överlevt omkring tre minuter)

Inga kommentarer: