lördag 12 juli 2008

Ägg & Bacon-muffins

Denna underbara skapelse hittade jag på en annan blogg, http://veckansmiddag.blogspot.com

Nu senast när jag gjorde dem pimpade jag dem lite med en liten tunn tomatskiva på toppen av varje muffins, få se hur det smakar...
Min ugn vill gärna ha lite högre temperatur än de stipulerade 175, jag får dra på 200 för att få lite färg på dem, men det är ju olika hur ugnar fungerar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ägg och bacon muffins - 12st

* 10 ägg
* 1 dl vispgrädde
* 2 dl riven ost (200 gram)
* 2 pkt bacon
* peppar


Blanda ägg, grädde och ost. Klipp baconet i små bitar och stek.

Blanda baconen med äggröran, peppra.

Häll sedan smeten i muffinsformar, jag använde en teflonform men rekommenderar att man har pappersformar i så slipper man att smeten fastnar.
In i ugnen i ca 175 grader i 20 minuter.

Perfekt att ta ut ur kylen på morgonen, värma i micron en minut och njuta av snabba ägg och bacon :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Inga kommentarer: