lördag 19 juli 2008

2008-07-19 - Omvärderingar

Jodå, högt på kolhydraterna i ett par dagar gjorde att idag hade vågen skuttat upp 3 hekto. But no need to worry, på det hela taget är ju trenden god...

Har ont i ena käkleden och har svårt att gapa, hummz, jag tror att det är lite stress som satt sig där, eller så är det nåt annat (jag drog bort en visdomstand där för ca 1½ månad sen, men jag tycker inte att det borde spöka nu!?).

09:00 Frukost : Äggröra (2ägg) och ett halvt paket bacon

14:00 Lunch : Blomkålsmos och gräddfrästa köttbullar. 1 glas mjölk.

20:30 Middag : Tacos på tallrik. Dessert : Chokladgrädde med hallon & björnbär

Bild kommer så småningom (fel dator) men i alla fall, så här blev resultatet för dagen:
ca 2467 kcal
98 gram protein (16E%)
210 gram fett (76E%)
49 gram kolhydrater (8E%)

Har börjat tänka om lite apropå de där ostbågarna jag funderar på till kursveckan som i alla fall kommer bryta LCHF:andet. VARFÖR ska jag köpa med mig det om jag inte VET ifall jag är sugen överhuvudtaget? Bättre i så fall att VÄLJA att handla det på plats OM jag skulle bli sugen. Man kan leda kossan till vattnet, man kan också låta henne hitta vägen själv och man kan definitivt ge fan i att pressa vattnet ner i halsen på henne!

Inga kommentarer: