lördag 30 augusti 2008

2008-08-29 - Första veckan avklarad!

*pust* överlevde hela den första veckan efter semestern utan att få totalt och komplett psykbryt!

Frukost : Bacon- och ägg-muffins

Lunch : Pannbiff med vitkål och en kall sås som höll vampyrerna på avstånd (CF, majonäs, vitlök)

Eftermiddagssynd : En tredjedels skiva mjuk pepparkaka (bjuden på)

Middag : Squashagne

Dessert : Dubbel portion chokladgrädde med hallon&blåbär (Herr Filur ville inte ha sin, och jag är inte den som är den!)

Hade besök av en annan kär vän som beställt lasagne till middag (han har arbetat utomlands i flera år i massa konstiga länder, om ni undrar hur det kommer sig att en gäst får beställa vad han ska bjudas på) men jag tog beslutet att en lasagne förvisso är gott men inte så gott att det var värt konsekvenserna det pastaintaget skulle ge, så jag gjorde en liten form vanlig lasagne och en stor form Squashagne till Herr Filur och mig (han fick dock välja fritt vad han ville äta, och valde LCHF-vägen). Vännen fick sedan med resterna av lasagnen hem i en matlåda, inga frestelser kvar i huset inte!
Någon liten kolhydrat slank väl dock ner, var ju trots allt tvungen att avsmaka ostsåsen (den var mumsig!) med mjöl i, men det låg inom felmarginalen anser jag!

Inga kommentarer: