onsdag 6 augusti 2008

2008-08-06 - Urrk

Blev väckt tidigt idag av en puttrig Herr Filur ; tydligen hade min mobil råkat haft ett alarm på ringning kl 06:15 som väckte honom (jag snusade dock glatt ändå) och han har den olycksaliga (o)förmågan att inte kunna somna om ifall han blir väckt, så han var måttligt förtjust och kom därför och började peta på mej och kräva frukost

08:00 Frukost : ½ paket bacon, äggröra.

12:00 Lunch : Kokospannkakor, chokladgrädde och 9 st björnbär.
Njääeee... Kokospannkakorna var ingen direkt höjdare tyckte jag. Kanske om min mixer hade kunnat finfördela kokosen mera, nu var det fortfarande grynigt, typ...

18:00 Middag : 4 st grillade korvar med "gucka" enligt tidigare recept (denna gång dock med burkchampinjoner, mindre majonäs (tog tills det tog slut) och mera creme fraiche, samt kryddade med dijonsenap, pepparrot och paprikapulver)

Drabbades av en liten energikollaps på eftermiddagen (efter att ha hållt på att städa ur bilen, har några ruskigt envisa fläckar på sätena (vådan av för mycket McDonaldsätande i bilen!) som skulle behöva försvinna eller i alla fall bli mindre framträdande), och var tvungen att gå och lägga mig en stund. Misstänker att det är det lilla pålagda kolhydratlagret som tagit slut nu och kroppen inte riktigt fattat var energin ska tas ifrån än...

Inga kommentarer: