måndag 11 augusti 2008

2008-08-11 - ZZZzzzZZZ

Jag har börjat få ruskigt svårt att sova ; ibland hamnar jag i en ond cirkel av dålig sömn, och klockan var över 2 innan jag blundade, så av förklarliga skäl studsade inte jag upp med ett leende på läpparna när Herr Filur petade på mig (och han hade vaknat av någon granne som gick till jobbet, så han var vaken tiiidigt) men han insåg läget och gick iväg och roade sig på egen hand...
Sussade till 0930 ungefär, klev då upp och började slödata, hoppsan, glömde visst bort det där med att äta, nåja.... På så vis blev jag samsynkad med Herr Filur, så jag åt frukost när han åt lunch

11:30 Frukost : Bacon, äggröra och en rejäl slatt överbliven bearnaisesås

16:00 Mellanmål : 1 kokt ägg, smör, majonäs, en halv knäckeskiva (mmm, gott, väl värd sina 4½ kolhydrater) med femdubbelt lager ost samt ett halvt glas med -knappt att jag tror det själv*- en blandning av mjölk (2 delar) och vispgrädde (1 del)

18:00 Middag : Max ; LowCarb-burgare, grönsallad, GreenGarlic-dip (istället för den fettfria (bluäck!) som följer med salladen) och en Ramlösa

19:30 Kvällsfika : En kopp kaffe med grädde. Inte en smula av bulle eller kaka var ens i närheten av min mun *stolt* (det var ett styrelsemöte ikväll)


* Under många år innan minimjölken kom drack jag inte mjölk alls för jag tyckte det var för fet-jolmigt. Nu kan jag inte på villkorsvis förstå hur jag funkade :o)

Inga kommentarer: