söndag 10 augusti 2008

2008-08-10 - Wiiiieeeee!!! :o)

Nu är alla Fårö-kilona borta med råge! Vägde imorse mindre än vad jag gjort på många år, vilket lovar gott inför morgondagens officiella vägning.
Och detta med literpaket tjock grädde, helfet bea-sås, smör och kräääääääämig Creme Fraiche i kylskåpet, vad säger ni om det, ni fettskrämda tallriksmodellstalibaner!?

10:15 Frukost : Lite omelett-rester, en klatt majonäs, äggröra, bacon. En mugg kaffe med ca ½dl grädde

13:30 Lunch : McDrive ; två cheeseburgare där bröden fick glädja kajorna

20:45 Middag : Baconlindad kycklingfilé med broccoligratäng och en fet vitlöksdip (en del majonäs, två delar creme fraiche, salt, vitpeppar, 2 pressade vitlöksklyftor, paprikapulver, persillade). Sedan vore det ju synd att inte upprepa ett vinnande koncept, så det fick bli Dessert idag med ; Chokladgrädde med resterande hallon



Dagen har tillbringats med att bli mer eller mindre blöt ; abbans vad det regnade på vår lilla skogsutflykt/UE:ande (det var oömma "lekbyxor" och kängor på idag, man kan ju inte sitta och slödata hela dagarna ALLA dagar) men Herr Filur kommenterade att det inte hade varit nåt muttrande om skilsmässa från mitt håll trots de yttre omständigheterna. Uppriktigt sagt, jag kunde nog inte ha brytt mig mindre om vädret, jag hade ju regnkläder... Saker kan helt enkelt tas med mer jämnmod numera :o)

Dessutom, jag har idag återigen konstaterat att jag verkligen ÄLSKAR min Herr Filur, de där små, små sakerna som skiljer honom från många andra...

Inga kommentarer: