fredag 8 augusti 2008

2008-08-08 - Ouuff

Ingen bra dag och natt... Petade ju i mig migränmedicin vid 21-hugget igår, var tvungen att gå upp vid 1-snåret för att ta en påfyllning, sov mycket oroligt, vaknade vid 9, fortfarande huvudvärk parat med ett lätt illamående...
Tassade upp, ett piller till, gjorde så en kopp te (med lite socker och grädde) och - gudagott - en knäckesmörgås med massor med ost till detta... Det var väl värt sina 14 kolhydrater, jag har ju i alla fall 46 stycken kvar till resten av dagen. Smuttade i mig teet och krunchade i mig smörgåsen och gick sedan och lade mig igen (vid ca 10:30) och har nu sovit fram till 13.
Huvudvärken är nästan borta, sitter bara som en liten, knappt skönjbar dimma bakom vänstra tinningen. Vad som triggade har jag inte en susning om...

10:00 Frukost : En kopp te med ca 3 gram socker och 2 msk grädde. En Wasa sport med smör och rejält med ost

16:30 Lunch : Tacokassler*) med grönsallad

20:30 Middag : Tacokassler, med tomat och gurka

Alldeles för lite fett idag för att vara en bra dag


Taco-kassler, ca 5 port
  • ca 7 hg kassler, ganska tunna skivor
  • 1 paprika, tärnas fint
  • 40 gram riven västerbottenost
  • 140 gram riven gräddost
  • 1 burk tacosås (350 gram, "hot")
  • 1 burk creme fraiche (2dl)
smörj en gratängform, lägg ut hälften av kasslerskivor, strö på drygt hälften av paprikan, lägg på ett resterande kassler i ett nytt lager. Blanda Creme fraiche med tacosåsen och bred ut ovanpå kasslern, fördela den rivna osten över alltihopa och strö ut resten av den tärnade paprikan.
In i ugnen ca 20 minuter på 200 grader.
Serverades med en näve grönsallad, 2 körsbärstomater och några gurkstavar.

Inga kommentarer: