lördag 9 augusti 2008

2008-08-09 - *klick*

Kunde inte somna igår kväll (kanske inte så konstigt med tanke på att jag sov till ett på dagen) utan låg och vred och vände på mig och slödatade med laptop:en på magen, så med andra ord var jag lite extra trött imorse när Herr Filur petade på mig. Han accepterade dock läget att jag nog _inte_ tänkte gå upp, så han tassade iväg på egen hand och jag somnade glatt om i en timme till och klev upp vid 09:30 för att ordna med frukost åt oss...

Förmiddagen har ägnats åt "friskt kopplat - hälften brunnet" i förrådet där vi dragit om elen och bytt kopplingsskåp. Herr Filur är ganska nöjd över att ha en flickvän som i alla fall inte är helt bortkommen med verktyg (sen att jag är ganska lat och gärna slipper jobba är en annan sak) och kan hjälpa till och koppla elurtag och strömbrytare.

10:00 Frukost : Äggröra och ett drygt halvt paket bacon

14:oo Lunch : En fjärdedels 6-äggs-omelett med skinka och ost, 2 körsbärstomater

20:00 Middag : Ryggbiff med broccoligratäng och bea-sås, 1 glas rödvin. Dessert : Chokladmousse (inte riktigt 1 dl vispad grädde med 10 gram smält mörk choklad, en knivsudd socker och vaniljpulver) och 50 gram hallon

Inga kommentarer: