tisdag 5 augusti 2008

2008-08-05 - På rätt väg

Vågen börjar peka åt rätt håll igen efter kolhydratsäventyret på Fårö, så jag ser det hela som ett planerat tillfälligt bakslag (tidigare skulle ett sånt skutt uppåt gjort mig totalt depp och gjort att jag lagt ner alltihopa och fortsatt moffa i mig saker som inte är nyttiga för mig) som snart kommer vara utraderat...

09:30 Frukost : Äggröra, ½ paket bacon, 1 mugg kaffe med grädde

13:30 Lunch : Max ; LowCarb-burgare, grönsallad och en green garlic-dip (Gott, men lite pyssligt att äta)

16:00 Snacks : Chokladgrädde med björnbär

19:45 Middag : Färslåda med lila blomkålsmos (Färslådan blev busgod, recept kommer!)


Lite jobbigt med semester är det, man måste ju komma på vad man ska äta hela tiden. Konstigt egentligen, när vi arbetar är det inget konstigt med att ha middagsrester i matlådan till lunch dagen efter, men är vi hemma äter vi inte det, det ska vara nåt eget varje dag.
Har i alla fall gnuggat mina geniknölar, och har lyckats ordningställt en liten meny för de kommande dagarna :


Frukost alla dagar : Bacon & ägg i ngn form

Ons Lunch : Jag äter Kokospannkaka (eller våfflor) med vispad chokladgrädde och mosade bär, herr Filur får rester av lila blomkålsmos och karré-kotlett (han är skeptisk mot allt som har kokos i sig)
Ons Middag : Taco-kassler med grönsallad

Tor Lunch : Ost- och skinkomelett, grönsallad
Tor Middag : Stekt fläsk och löksås, kokt blomkål

Fre Lunch : Falukorv i röd sås
Fre Middag : Kycklingfilé med bacon-&osttäcke, broccoli

Inga kommentarer: