fredag 16 januari 2009

2009-01-16 - Upphämtning

Ja, så har det varit lite lite tid till bloggandet... Mental note to self : Skaffa en anteckningsbok och skriv upp, lita inte på hjärnans kom ihåg!

Tisdag : Det klena minnets dag
  • Frukost : Förmodligen bacon- och äggmuffins och kaffe med grädde & kokosfett
  • Lunch : Rester ; Falukorvstorn och blomkålsmos
  • Mellanmål : 1 bigmac utan bröd
  • Middag : Wallenbergare med gräddsås och sallad
  • Träning : 45 min Vattengympa *pust*

Onsdag : Stora avstegets dag
  • Frukost : Bacon- och äggröra
  • Lunch : Rester ; Wallenbergare med gräddsås och sallad
  • Mellanmål : Två skivor "julskinka"
  • Middag : Lite parmaskinka och cocktailtomat, Pasta Carbonara
  • Nattmacka : 2 cheeseburgare utan bröd(karatehungrig efter pastan!)
  • Diverse under dagen : Kaffe med grädde & kokosfett
Anledning till avsteget : Vi hade lite kvällsaktivitet hemma hos ett par av mina kollegor, varav den ene från Italien, och det var h*n som stod för middagen... Originalförrätten (toast med rökt lax) lyckades jag dock kroppsfinta mig ifrån ; jag kan inte med fisk, och absolut INTE rökt lax, vidrigt!

Torsdag : Aptitlöshetens dag
  • Frukost : Bacon- och äggröra
  • Lunch : Matlåda ; En halv portion köttfärssås med ost och creme fraiche
  • Mellanmål : 2 kokta ägg med kaviar
  • Kvällsmål : 2 micrade ost- och skinkrullar
  • Diverse under dagen : Några rutor 70%-ig choklad. Kaffe med grädde & kokosfett. En delicatoboll-kopia (why, oh why?)
Saknade helt enkelt aptit vid lunchen, men det kan ju bero på den stadiga frukosten (tack till Herr Filur som brassade åt oss)... Delicatobollkopian, ja, fullkomligt onödig, men det sa visst *gluffs*. Nå! Till mitt lilla försvar måste jag säga att det var inget jag själv köpte eller efterfrågade, jag blev bjuden/påtrugad och hade inte kraft nog att göra ett bra val.

Fredag : En bättre dag
  • Förfrukost : Kaffe med grädde och kokosfett
  • Frukost : 1 kokt ägg med kaviar
  • Lunch : Andra halvan av lådan med köttfärssås, sallad
  • Middag : Stekt ryggbiff, hemgjord bearnaisesås, ostgratinerad broccoli

Inga kommentarer: