måndag 12 januari 2009

2009-01-12 - Måååååndag

Inga känningar av omställningsbesvär idag, hoppas bara att det inte beror på den lite ofrivilliga kolhydratladdningen igår kväll. Det jag lider av just nu är istället en mycket ömmande spottkörtel i underkäken av alla konstiga saker man kan råka ut för här i världen?!

Nåja, matdagen har varit hyfsad i alla fall

Förfrukost : En kopp kaffe med mellanmjölk (styggelse, men jag glömde grädden hemma) och en fjärdedels sockerbit

Frukost : En bacon- och äggmuffins

Lunch : Rester av hämtmat ; kycklingfilé, wokgrönsaker, het chilisås och skirat vitlökssmör

Mellanmål : En kopp kaffe med grädde (var ute på lunchen och köpte mig en tetra) och en bacon- och äggmuffins

Middag : Falukorvstorn med tomat och ost, serverat med blomkålsmos och bearnaisesås.
Falukorven var en mager styggelse, men Herr Filur ursäktade sig ledset med "...men det var den enda jag hittade som inte hade druvsocker på typ tredje plats i innehållslistan..."

Han tänkte rätt det lilla gullet, men det blev fel ändå... Jag får helt enkelt ha flera lektioner i tolkning av innehållsförteckning och näringsvärden med honom...

1 kommentar:

- Avalonia - sa...

Förfrukost var ett väldigt bra ord! Har skrivit morgon eller använt mig av ordet frukost två gånger, då jag själv fört anteckningar om matintag på samma sätt. Men nu går jag över till ditt uttryck! :)

// Avalonia