lördag 10 januari 2009

2009-01-10 - Fortfarande skötsam

Ja, om man inte kan klara mer än en vecka av skötsamhet så vore det väl illa! Framförallt när man äter enligt LCHF och får äta så mycket och gott, det är ju inte så att jag lider på något vis...

Mår ganska bra trots en del omställningsbesvär i väntan på att Herr Glukagon ska mopsa upp sig och smälla till Herr Insulin så att han ger sig av ; igår (fredag) var jag nåt så bedrövligt trött och seg att det nästan var skamligt, och helt plötsligt på eftermiddagen blev jag överrumplad av lite yrsel och illamående. Fixade till det med en kopp te med grädde och en halv sockerbit, samt lite kallt stekt fläsk och blev alldeles rysligt välmående igen (eller, pja, illamåendet försvann i alla fall)

2.7 av de 3 kg som jul- och nyårshelgens avsteg orsakade är avskalade nu, förmodligen var de enbart vätska och så 3 hg fett på det som väl tar lite längre tid att få bort, så nuvarande invägning är godkända 123.1 kg, det känns bra inför januari månads mål vid den officiella vägningen den 26:e. Den som är observant har kanske lagt märke till att mina officiella vägningarna har bytt plats från i början av månaderna till slutet av dem, detta bara för att jag inte ville ha en invägning precis efter helgerna (måhända fusk, men det är jag som bestämmer!)

Torsdagens mat :
Frukost : En kopp kaffe med grädde och kokosfett, en bacon- och äggmuffins

Lunch : Stekt fläsk, löksås, blomkålsmos

Eftermiddag : En kopp kaffe med grädde och kokosfett

Middag : Stekt fläsk, löksås, blomkålsmos

Nattamat : Ett halvt smörgåsrån med bregott och fyra skivor ost

Fredagens mat :
Frukost : En kopp kaffe med grädde och kokosfett, en bacon- och äggmuffins, nån skiva stekt kallt fläsk.

Lunch : Korvröra med wokgrönsaker

Mellanmål : Ovan nämnda te med tillbehör

Middag : Tacos (köttfärs, ost, vitlökssås, guacamole; sallad, gurka, tomat) på tallrik

Inga kommentarer: