söndag 11 januari 2009

2009-01-11 - Borta

Japp, nu är alla julkilogrammen borta, och det med lite moms också, så jag befinner mig faktiskt endast fyra hektogram från det som är mitt mål för denna månad (26/1). Då är frågan, ska jag omvärdera mitt mål och sätta ett tuffare, eller ska det få stå kvar och ha potential att bli rejält sprängt?
Jag vacklar i mina tankegångar!
  • Plus med att ha kvar : Jag får en wow-känsla att få spränga målet ordentligt
  • Minus med att ha kvar : Kan göra att jag slarvar för att jag vet att det är så lite som krävs för att nå det
  • Plus med att sätta ett nytt : Jag blir taggad av att ha ett mer avlägset mål.
  • Minus med att sätta ett nytt : Jag riskerar att bli besviken om jag inte når målet
Gårdagen blev i alla fall tämligen lyckad ur kostsynpunkt, jag drabbades dock av en total energikollaps efter ett (alldeles för) varmt bad ; mådde illa, lite darrig och totalt slagen... Herr Filur var snäll och plockade fram lunchen åt oss (tacorester) och sedan tog det mig nog trekvart att äta upp ; petade i mig maten en gurkbit och köttfärskorn i taget, typ. Fick sedan lägga mig på soffan i tjugo minuter efter maten, och så.. *poff* alla livsandar tillbaka!

Lördag
Frukost : Bacon, äggröra, kaffe med grädde och kokosfett

Lunch : Tacorester

Mellanmål : Några pekannötter (kanske 4-6 stycken)

Middag : Hämtade asiatmat (vi rubbade nog restaurangens världsbild när vi beställde utan ris och nudlar) ; Biff med bambuskott & champinjoner och Thailändsk vitlökskyckling (stark chilisås och skirat smör med vitlök till den)

Inga kommentarer: