söndag 11 januari 2009

2009-01-11 - Karatehungrig!

C:a en timme efter middagen är jag nu totalt kravallhungrig! Orsak : För mycket kolhydrater i kvällsmaten från Uncle Ben's-såsen, jag måste räkna lite på den där EFTER att jag fått i mig nåt fett och mättande!

Frukost : Bacon och äggröra, kaffe med grädde

Lunch : Rester från igår ; biff med bambuskott & champinjoner samt lite isbergssallad

Middag : Strimlad skinkschnitzel, wokgrönsaker, lite creme fraiche & grädde och Uncle Ben's sötsura sås.
Dessert : Vispad chokladgrädde, tre hallon och en ruta mörk choklad.

Livlina : 50 gram ost, 9 gram smör och ett halvt smörgåsrån (1½ gram=ca 1 gram kolhydrater)

Och jag är inte längre förvånad över reaktionen efter middagen ; 16 gram kolhydrater på ett bräde är inte vad denna kroppen är riktigt van vid, har ju legat nånstans under 20 gram på hela dygnet.

Inga kommentarer: