söndag 28 september 2008

2008-09-28 - "Nya" byxor

... sitter som en smäck, eller pja, det kanske t o m skulle vara bra med ett bälte i dem! De som inte gick på när jag köpte dem sitter numera alldeles ypperligt, typ nåt år efteråt...
Kan inte låta bli att se det praktiska i att jag har en garderob av oanvända kläder inköpta för år och dar sedan att botanisera bland (när jag har beställt kläder så har jag sällan tyat med att skicka tillbaka dem även fast jag inte kunnat ha dem) istället för att behöva ge mej ut och shoppa nya...

Ja, jag är kanske en konstig kvinna, eller så är det så att eftersom jag har varit fet hela livet sedan intåget i puberteten har jag aldrig kunnat hamna i shoppingträsket ; för mig har shopping varit ett nödvändigt ont när befintliga kläder blivit utslitna. Att ge sig ut och försöka hitta något som faktiskt gått att dra upp över arslet och knäppa över magen har aldrig varit särskilt kul, och utseende har varit av mindre betydelse.
Sett till hur det var när jag var tonåring (slutet av 80-talet) är utbudet av vettiga fettokläder idag enormt i jämförelse, en annan fick som 17-åring gå till tantaffärer och köpa gabardinbrallor! Fy hundan vad jag *hatar* gabardin!

Det enda som jag saknar idag i klädväg är faktiskt funktionsplagg ; kläder som funkar för friluftsliv och idrott, men det är väl den allmänna åsikten att alla som drar över strl 44 bara sitter hemma i soffan och mular i sig godis och chips hela dagarna, och att jag med mina strl 54/56 (ha! numera närmare 52 i brallor!) faktiskt vill ha kläder á la Haglöfs eller Fjällräven för att bekvämt kunna stuffa runt i skogen är väl troligen en strokeframkallande tanke hos klädfabrikanterna...

Min ouppnåeliga önskelista :
  • Andningsaktiv baslager, mellanlager och skaljacka för frliuftslivet
  • Tåliga vindtäta & snabbtorkande byxor
  • Vattengympa-dräkt som funkar för stora tuttar (idag måste jag hålla igen på träningen, eftersom tuttarna vill skutta ur)
  • En BRA SportBH (hmm, tänk om det kunde finnas en som gick att ha i vatten?)
  • Träningsbyxor i capri-längd (INTE á la mysbyxor i collegetyg) för gymmet
  • Träningstop till gymmet (i funktionsmaterial)

Frukost : Äggröra & bacon

Mellanmål : 2 skivor hamburgercheddar

Lunch : 1½ dl vispad grädde med ca 5 hallon och 5 gram mörk choklad

Middag : Tandoorikyckling med "flied lice" (hyvlad blomkål fräst i smör)

Inga kommentarer: