lördag 27 september 2008

2008-09-27 - Suck!

Suck... Tidig uppstigning... Suck... Värre träningsvärk idag... Suck... En dag i grönkläder = en dag med kolhydrater, både "nödvändiga" och icke nödvändiga.

Nåja... :o) Slut på suckandet, jag är civil igen och åter till ordningen

Frukost : Äggröra och bacon, en liten skvimp kaffe med grädde

Förmiddagsfika : Kaffe med mjölk, bulle och en liten kaka

Lunch : Spaghetti och köttfärssås, lite ketchup, ett halvt glas äppeljuice, en knäcke med bregott

Eftermiddagsfika : Kaffe med mjölk, bulle

Middag : Fläskfilé och (hemgjord) grönpepparsås, med ostgratinerad broccoli till...
Herr Filur yrade om en "stor, flottig pizza" men det tog jag snabbt ur honom!

Jag var duktig på kvällen och rensade kylen på alla olika ostbitar som låg och drällde (lite västerbotten, gouda och gräddost) och såg till att riva dem och paketera dem portionsvis á 100 gram ; det blev nio stycken in i frysen ; praktiskt att få fram (för hade jag fryst en hel påse på 900 gram blir det ju ett helsicke att få fram den mängden man vill ha) när man ska ha.

Jag har dock fortfarande lite svårt att förstå "LCHF-talibanerna" ; de där som tycker huuuuuuuh, jag kan inte äta det för att det smakar för sött... Ja... Det smakar sött... Det är ju DET som är så jäkla gott! Smakade en bulle surt eller bittert, inte f-n skulle jag vilja ha en sådan?!

Inga kommentarer: