fredag 26 september 2008

2008-09-26 - Ouch! och Succé!

... hade jag en muskel DÄR?!

Nja, träningsvärken är inte SÅ hemsk, men visst känns det ; främst i överkroppen, vid "Pectoralis Major (Clavicular Head)" och "Deltoid (Anterior)"...

Hummpf! Herr Filur bara SKROCKAR åt mej. Smisk skulle han ha!
Anledningen till skrockandet är min nyligen fällda kommentar när jag satt och försökte ta reda på vad det hette där jag har ont, och jag konstaterade att "det FINNS inga muskler där jag har ont!" och svaret blev "Nääee, det vet vi ju att du inte har..."
Det stående skämtet hemma är nämligen när jag försöker spänna mina överarmsmuskler ; jag verkar inte ha några utan kan bara spänna underarmarna ("I'm Pop-eye the Sailor man.....")


Succén då? JO, jag lyckades med att göra egen bearnaisesås idag! *MUMMA*

Förfrukost : Kaffe med grädde

Frukost : Ett kokt ägg med majonäs, 2 skivor ost och en skiva skinka

Lunch : Köttfärslåda, broccoli och en klick creme fraiche. Ett kopp kaffe med grädde

Eftermiddag : En kopp kaffe med grädde

Middag : En köttbit, västerbottengratinerad broccoli, HEMLAGAD(!) bearnaisesås. Ett litet glas rödvin

Inga kommentarer: