onsdag 24 september 2008

2008-09-24 - Time flies!

... och datortiden är det som får stryka på foten först... Svårt att ta för en gammal datorknarkare som jag, men man får ju inte alltid som man vill :o)

Partajet blev lyckat, trots några sjukavhopp mot slutet, och jag tror att alla var nöjda och glada... Höll mig hyfsat i skinnet, även fast det blev några (kanske typ 6-7 st) nachos till tacosen och några nävar ostbågar till groggen innan det blev dags att nanna kudden vid halv tre-taget...
Herr Filur hade uppnått en högre promillehalt än vad jag hade och somnade självklart på rygg, så han lät en hel del... Tog med andra ord ett tag för mig att somna, och sedan var vi tvungna att kliva upp tidigt, det skulle vara barnkalas i gemensamhetslokalen på söndagen, så det var bara att bita i det sura och gå upp och röja...

Mycket gurka över, så det tar folk tydligen inte så mycket av till tacos som jag trodde... En del sallad och avacado också, och dessertostar (men det blir man ju inte så ledsen över, mmm, gott), för att inte tala om läskeblask, ostbågar och chips...
På söndagen "syndade" jag faktiskt rejält (enligt mina mått mätt) efter att vi hade städat klart ; jag glorkade i mig en burk kall Fanta och dessutom drack vi upp apelsinjuicen som var kvar, gott båda sorterna men inget som jag nu har svårt att avstå ifrån, tack o lov!

Så efter avsteget lördag-söndag så är vågen per definition t r a s i g, för inte kan det väl vara jag som........ ?! Jo, det kan nog det... Men nu, framåt onsdag alltså, har det börjat vända tillbaka åt rätt håll igen, och kommer jag nu igång med träningen ordentligt så blir det säkert bra igen.

Har dock viss ågren för oktober, kommer vara på kurs tre helger på raken, och där får jag inte mat som är bra för mig, utan det blir ju det kolhydratbemängda och fettfattiga sortimentet... Hmmm... Håller smör i rumstemp en lördag/söndag?

Nåja, tillbaka till god ordning, och därmed kommer här en matredogörelse för denna dag :

Frukost : Ett kokt ägg med majonäs, 2 skivor ost och en skiva skinka

Lunch : Köttfärssås med gurka och tomat

Eftermiddag : En kopp kaffe med mjölk (och struntade i delicato-biten som bjöds)

Middag : Blomkål- och broccolimos, ugnsgratinerad kassler med tomat & ost

Kvällsknaper : 15 gram mörk choklad med mintsmak

Inga kommentarer: