lördag 6 september 2008

2008-09-06 - Prickig!

Hupp, idag är jag vitprickig i hela ansiktet, att rolla tak har vissa biverkningar... Har varit med och hjälpt till att måla klubbstugan i en föreningen jag är med i, det tar i nacke och axlar att skrapa och måla över huvud-höjd...

Frukost : Äggröra och bacon (mmmm, älska helger!)

Lunch : Grönsallad med stekt bacon och hemmagjord salladsdressing

Knaper : ca 3-4 gram choklad

Middag : Baconlindad kycklingfilé med blomkålsmos och lite ugnstekt lök

Dessert : Hallon&blåbärsgrädde


Har upptäckt att jag gör mer och mer "tillbehör" själv istället för att köpa dem, för att slippa ifrån en massa tillsatser och skit, och ärligt talat, hur svårt var det egentligen att göra egen salladsdressing ? Majonäs, grädde, lite ajvar relish, paprikapulver, salt och peppar och det blev kanongott!
Snart _ska_ jag ge mig på att göra egen bearnaise-sås också!

Inga kommentarer: