söndag 14 september 2008

2008-09-14 - Käre pastorn...

... ja, gårdagskvällen blev en riktig kolhydratafton ; vi var bortbjudna på lite födelsedagsfirande, och mycket gott fanns det ;
  • pastasallad
  • olika sorters bröd och kex
  • pajer
  • goda charkuterier & ostar
  • och så spiken i kistan ; vienetta-glass till dessert
Det enda riktigt bra valet jag gjorde under kvällen var väl att jag inte drack sötat bubbel utan valde att hålla mig till ramlösa, annars så var jag på det mesta (paj ÄR för jäkla gott, för att inte tala om ljumna baguetter med massa smör på, sorry, men det finns INGET inom LCHF-kosten som slår det)
Så länge som de där dagarna inte kommer allt för ofta så har jag inga problem med dem ; det är inte så att jag bara fortsätter att mula i mig, idag är det tillbaka till LCHF igen, och jag bjuder inte mina gäster på något som jag inte borde äta själv ; alltså är menyn för kvällens föräldramiddag tjälknöl, blomkål- och broccolikaka och bearnaisesås. Till dessert en LCHF-chokladkaka (visst, en del kolhydrater i den också, men inte i närheten av en vanlig dessert)

Inga kommentarer: