tisdag 14 oktober 2008

2008-10-14 - Kära dagbok

Ja, nu har det blivit extremt lite datortid på sista tiden, och mina hågkomster ur det klena minnet är synnerligen vaga, men jag ska försöka rekapitulera de senaste dagarna i all sin eländighet...
Jag har i alla fall valt att _inte_ kliva upp på vågen de senaste dagarna, det finns gränser för vad jag står ut med att se... Jag har en baseline från innan helgen som jag ska kolla mot om ett tag...

2008-10-07 /08 / 09 /10 - Minns ej, men det var enligt LCHF i alla fall.
2008-10-11 ("Hej, min kolhydrat...")
  • Frukost : En bacon- och äggmuffins
  • Brunch : Raggmunk, stekt fläsk, smörgås, äppeldricka
  • Fika : Kaffe, pepparkakor, ballerinamuffins
  • Middag : Ris, nötköttswok. Äppeldricka
  • Kvällsmål : Vitlöksbröd. Plankstek. Två st CocaCola
Resultat : Äcklans tvärmätt med ont i magen och lite gasig. Men samtidigt _hungrig_

2008-10-12 ("Vad du är söt, min kära lilla kolhydrat")
  • Frukost : Tre smörgåsar med bregott, en kopp choklad, ett glas apelsinjuice
  • Brunch : Pyttipanna med vitlökssås, coleslaw, citrondryck, en smörgås
  • Fika : Kaffe och pepparkaka
  • Middag : Kalkonschnitzel med klyftpotatis, mera coleslaw. Äppeldricka
  • Kvällsmat : Äppelsmulpaj med vaniljsås
Resultat : Skicka in mig bakom fiendens linjer ; jag skulle fungera ypperligt som kemisk krigföring! Uppblåst, gasig och vill inte vara nånstans i vindriktningen med mig själv... Efter dubbla portioner äppelpaj (jäkligt gott!) var jag så äcklans tvärmätt att jag nästan tyckte synd om mig själv!

2008-10-13 (Inga halvmessyrer här inte!)
  • Frukost : En smörgås med stekt ägg, en kopp automatchoklad
  • Lunch : En BigMac-meny med såväl frittar, dip, ketchup och chokladshake
  • Middag : Pannbiff, hemgjord bearnaissås
Resultat : Gör ett stilla konstaterande att smörgåsen hade jästsmak. Halsbrännan firade oanade triumfer! Kastade i alla fall alla betänkligheter över bord och beslöt att slänga mig huvudstupa ner i diket när jag ändå hade tempot uppe, men att det sedan fick vara bra ; tillbaka till "the straight and narrow" igen vid kvällsmålet. Var duktig och byggde ett redigt lass med pannbiffar, och vågade mig på bearnaisesåsen igen... Nu står det 4-2 till Lyckat mot Misslyckat!

2008-10-14 (Åter på banan)
  • Förfrukost : En kopp kaffe med grädde
  • Frukost : Ett kokt ägg med majonäs, en kopp te med grädde
  • Lunch : Pannbiff, gröna bönor och (hemgjord) bearnaisesås
  • Middag : Korv Stroganoff, gröna bönor
Resultat : Känner mig fortfarande lite svullen och uppblåst, men nöjd ändå. Jag KAN styra upp ur diket numera, jag behöver inte fortsätta äta-äta-äta längre.
Lagom mätt och glad, inga hungerkravaller. Kände av lite sus i huvudet, men det skulle nog likagärna kunna bero på en lurpassande förkylning som omställningsbesvär. Herr Filur kom hem med godis från Cloetta (passerat förbi Ljungsbro på en tjänsteresa), men jag hade inga direkta besvär med att avstå. Det skulle kanske vara gott, men ändå inget som drog och lockade så där som det gjorde förr när jag skulle ha gått i allt tätare lovar kring den där påsen för att plocka en bit, och en bit, och en till, och en till, och hoppsan, tog det slut?!

Inga kommentarer: