söndag 5 oktober 2008

2008-10-05 - Wiiiiieeeeee!!!

Tjuvvägning idag! Förvisso ligger jag straxt över min viktplan och kommer inte nå målet som är satt till morgondagens officiella vägning, men rent krasst ; I couldn't care less!
Jag vet varför det inte uppnås, det har blivit lite för många kolhydratäventyr under den här månaden som lett till stillestånd, och jag har börjat träna så en del av avsaknaden av viktnedgång är jag ganska övertygad beror på att jag fått mera muskler istället, för det känns som om jag krympt lite ändå.

Och då inställer sig en tanke ; förr skulle ett sådant avsteg från min uppgjorda plan vara total katastrof; jag skulle tröstäta och tänka att det är skit samma, jag är oduglig, det funkar inte, jag kan lika gärna.... osv-osv... Men nu är det som om ett lugn slagit sig till ro i kroppen, den generella trenden är åt rätt håll, så vad är väl ett litet lugnare tempo ett tag ? Platt och intet, om jag når slutmålet i juni, juli eller augusti nästa år är väl ganska ointressant egentligen, vartenda steg i rätt riktning är en framgång i alla fall, hur smått det än är...

I övrigt då? Ett inköp gjordes idag ; fick så äntligen min önskade muffinsform i silikon, det kändes som om det blev dyrt i längden med pappformar till bacon- och äggmuffinsen, det går ju åt ett antal i veckan. En sats muffins passade precis i formen; det var som om de vore mönsterpassade efter varandra... Ska bli skoj att se om det funkar att få loss dem från formen bara, eller om det blir småsmulor av allt...


Frukost : Äggröra och bacon, 1 kopp kaffe med kokosfett och grädde

Lunch : En MaxDeLuxe-burgare LowCarb-style (alltså i salladsblad istället för bröd)

Mellanmål : En skiva hamburgercheddar, 1 dl vispad grädde och 6-7 hallon

Middag : Nötkött, bearnaisesås, gröna bönor

Inga kommentarer: