söndag 5 oktober 2008

2008-10-04 - IIIIIIIIH!!!!TA BORT DEN!!!!

Vi var ute och lallade ett antal timmar i skogen igår tillsammans med en kamrat, och sprang på vår favorit "lusflugan" såklart (kallas även älglus, hjortlus, kärt barn har många namn), fy blättan vad jag tycker de är äckliga... Jag hade i alla fall klokt nog sett till att knyta ett tygstycke över håret och öronen, för när de rackarna sätter sig i håret är de i princip omöjliga att få loss...

Vi tyckte vi sanerade oss innan vi satte oss bilen för hemfärd, men trots detta så kröp det till i hårbotten på mig när jag hade gått och lagt mig ett antal timmar senare; for så klart upp med skri som även tvingade Herr Filur ur sängen och han fick hjälpa mig att "luskamma" håret.
Trots allt var det tur att den kröp fram och tvingande upp mig, för under luskamningen så upptäckte Herr Filur en fästing som krupit fram och bitit sig fast i hårfästet i nacken på mig, AAAAAH TA BORT DEN, TA BORT DEN, TA BORT DEN!!!!!!

Jag är i alla fall mycket glad över att vi fått tummen ur och har vaccinerat oss mot TBE.


Frukost : Äggröra och bacon, en kopp kaffe med kokosfett och grädde

Lunch : En bacon- och äggmuffins, en skiva hamburgercheddar

Mellanmål i skogen : 4-5 valnötskärnor

Middag : Två skivor nötkött, bearnaisesås (just det, INGET tillbehör alls, enligt Herr Filurs idé)


Dagens träning : ca 5 km skogspromenad i delvis obanad terräng

Inga kommentarer: