lördag 4 oktober 2008

2008-10-04 - gräsänka & kanel

Herr Filur var på fest med sina kollegor så det blev en ensam kväll för mig. Hade tänkt att utnyttja den till att gå till gymmet, men det slutade med att jag kraschlandande i soffan istället, var så jäkla trött efter en stressig arbetsvecka.
Hade jag haft träningskläderna med mig och stannat på väg hem hade det nog funkat (om än kanske ett kortare/mildare pass) men nu när jag väl kommit hem så blev det ett för stort steg att ta mig ut igen... Med andra ord ; en mental notering för framtida bruk, träningskläderna ska med på morgonen!

Jag planerade även för att fira kanelbullens dag en dag i förtid med att köpa mig en bulle i matsalen (under förutsättning att det såg ut att vara goda bullar ; ibland har de bara vaniljsmakande bullar och de är inte värda sina kolhydrater; helt enkelt inte tillräckligt goda) och gjorde så ; plockade ut den minsta jag hittade som såg lagom brunbränd ut. Mitt konstaterande blev dock att det luktar godare än vad det smakar; det var fortfarande GOTT såklart, men inte SÅ gott som jag tidigare tyckt...
Jag hade nog kunnat avstå från själva brödet och bara smackat i mig fyllningen med smör, socker och kanel, rent krasst är det ju den som smakar så där gott!


Frukost 1 : Kanelbulle

Frukost 2 : Ett kokt ägg med majonäs, en kopp kaffe med grädde

Lunch : Blodpudding, bacon, vitkål, lingon

Mellanmål 1 : En kopp te med grädde, en bacon- och äggmuffins

Mellanmål 2 : En BigMac utan bröd

Middag : Två bitar nötkött, en stekt tomat, en stor portion hemmalagad bearnaisesås

1 kommentar:

Mia sa...

Har också blivit lite förvånad de gånger jag som tillåtit mig att "smaka på något gott" att det faktiskt inte smakar sådär bra.