onsdag 1 oktober 2008

2008-10-01 - Snubbel och succé

Idag testade jag mig själv! Och jag FUNGERADE !!!
Jag blev lite intresserad av en ny(?) chokladbit ; med lakrits (jag älskade lakritsplopp) och läste på den... Hmmm.... Lite knappt 50% kolhydrater/100 gram, och biten var på 43 gram, uppdelat på sex bitar, så ett snabbt överslag gav ca 4½ gram kolhydrater per bit... OK, det är värt en bit! Köpt och gjort!

Filurska tankar : OK, jag testar en bit och kastar sedan bak resten i baksätet sedan så jag inte munchar i mig alltihop på ett bräde (4½ gram tyckte jag var OK, det kunde jag offra mig på)
Filurska handlingar : *munch* *tugg* *kasta bak i baksätet*
Filurska tankar : Hmmm.... Den var inte så hejdundrande god som den skulle ha kunna haft potential för...
Filurska handlingar : *treva rätt på chokladen* *ta bort papper* *veva ned ruta* *KASTA*

Succén är alltså att tidigare skulle jag ha moffat i mig hela chokladbiten i alla fall ; även fast jag inte tyckte den var så särskilt god. Nu kunde jag väga av mellan smaken och konsekvenserna och bedöma om smaken är värd det, och denna gång var det inte så, alltså bort med skiten!

Frukost : En kopp kaffe med grädde, en bacon- & äggmuffins

Lunch : Blomkålsmos med en dräll extra grädde, prinskorv

Eftermiddag : En kopp kaffe med grädde

Mellanmål : 7 gram chokladbit, 2 skivor hamburgercheddar

Middag : Köttfärssås med riven ost och dessertost