lördag 27 december 2008

2008-12-27 - Gamla bekanta

Ikväll har kroppen kolhydratschockats! Japp, det var dags för önskemat (hade ju egentligen tänkt äta det på annandagen, men det tog en dag extra) och på festmåltidslistan stod.... Stuvade makaroner!

Denna min älskade livrätt, som nog åts nästan en gång i veckan förr, och som jag inte har umgåtts med sedan innan mitten av juni. Pasta... Mjöl... Socker... Och serverat med köttbullar och ketchup... Ja... Det var gott! Nästan ohemult gott! Men... Eftersom jag vet om kolhydraternas verkan i och för min kropp får det helt enkelt vara en sådan där "se fram emot"-grej som man kan ha råd att unna sig nån gång per år, så härmed är en ny tradition skapad! Julhelgens mysmiddag, i form av julbordsrester och stuvade makaroner!

Imorgon är det skogspromenad som gäller, och då blir det smörgås med stekt ägg och falukorv, ska också bli gott!

1 kommentar:

Mia sa...

Hos mig blev det julmust som blev "min fuskgrej" men OJ vad jag njöt!!

Gott Nytt År, Fru Filur.