lördag 14 februari 2009

2009-02-14 - Alla Hjärtans dag

Ja, och jag tror nog jag har gjort något bra för mitt hjärta ; jag har skippat margariner, light och kolhydrater till förmån för smör, naturligt och fett! Och om det nu inte skulle vara bra för mitt hjärta har jag i alla fall mått bra och trivts under tiden... Uppriktigt sagt : Hellre en kort tid med livskvalitet framför en lång tid av uppoffringar!

Veckan som gått har varit ganska hyfsad ur en kostlig synvinkel ; det enda kolhydratrika som ätits var gårdagens landgång (men jag koncentrerade mig på all den goda fyllningen och åt endast nån tredjedel av själva brödet) och lilla bondkaka till kaffet, och en liten skumboll kvällen innan. Den åts dock först efter visst huvudräknande och uppskattning av antalet kolhydrater i den.

Tränade i tisdags, måste (fast jag hatar det ordet) dock börja få in fler träningstillfällen i veckan...

Inga kommentarer: